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Monday, April 12, 2010

Bhagavad Gita 02:23-27 The Yoga of inner Awareness ( Yoga da Consciência do eu Interior)




Bhagavad Gita in The Ligth of Kriya Yoga 
 Vol.1;2;3 
 A rare metaphorical explanation for God Realization 

Paramahamsa Hariharananda 
Compiled and Organized by Paramahamsa Prajnanananda

I bow to you!

nai'nam chindani sastrãni
nai 'nam dahati pãvakah
na cai 'nam kledayanty ãpo
na sosayati mãrutah

Weapons cannot cut the soul; it can neither be burned by the fire, nor drenched by the water, nor dried by the wind. (23)
As armas não podem cortar a alma, que não pode ser queimada pelo fogo, nem encharcada pela água, nem seca pelo vento. (23)

acchedyo 'yam adãhyo 'yam
akledyo 'sosya eva ca
nityah sarvagatah stãnur
acalo 'yam sanãtanah

The individual soul is unbreakable and insoluble and cannot be burned or dried. It is immovable, omnipresent, unchangeable, and everlasting. (24)
A alma individual é inquebrável e insolúveil e não pode ser queimada ou seca. Ela é imóvel, onipresente, imutável e eterna. (24)

avyakto 'yam acintyo 'yam
avikãryo 'yam ucyate
tasmãd evam viditvai 'nam
nã 'nusocitum arhasi

This soul is unmanifest, unthinkable, and imutable. Therefore, knowing it as such, you should not grieve. (25)
Essa alma é imanifesta, inconcebível e imutável. Portanto, sabendo que, como tal, não deve sofrer. (25)

atha cai 'nam nityajãtam
nityam vã manyase mrtam
tathã 'pi tvam mahabãho
nai 'vam socitum arhasi


Oh Mighty-armed (Arjuna) ! Even if you think the soul will constantly have birth and death , you still should not lament! (26)
Oh Poderoso armado (Arjuna)! Mesmo se você pensar que a alma terá constantemente nascimentos e mortes, você ainda não deve se lamentar! (26)

jãtasya 'hi dhurvo mrtyr
dhruvam janma mrtasya ca
tasmãd aparihãrye 'rthe
na tvam socitum arhasi

It is certain that after birth, death is inevitable, and after death, birth is bound to occur. You should not lament over the inevitable. (27)
É certo que após o nascimento, a morte é inevitável, e após a morte, o nascimento está fadado a ocorrer. Você não deve lamentar sobre o inevitável. (27)

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Quantas vezes nos lamentamos por nós e pelos demais à partir do nosso limitado discernimento. Meu Deus me ajude a perceber que sem humildade e coragem paciência é impossível evoluir.
How many times do we weep for ourselves and for others to from our limited understanding. My God help me to realize that without humility, patience and courage it is impossible to evolve.
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A aceitação da nossa condição humana e a aceitação da dor e alegria, doença e saúde, vida e morte como parte natural de um ciclo de existência material, é a chave para a revelação da verdade, da separação do que pode ser evitado e do que é inevitável.
The acceptance of our human condition and acceptance of pain and joy, sickness and health, life and death as a natural part of a cycle of material existence, is the key to the revelation of truth, the separation can be avoided and what is inevitable.
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Meu Amado Gurudev! Mostre para mim a verdade enquanto estou cega para a Luz Eterna , com seu Amor um dia conhecerei a Verdade Absoluta e ficarei livre dos ciclos de nascimento e morte!
My Beloved Gurudev! Show me the truth as I am blind to the Eternal Light, with your love one day we know the Absolute Truth and be free from the cycles of birth and death!
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Não quero lamentar o inevitável e sim servir sempre sem apegos, sem espera de recompensas neste mundo, amar sua disciplina libertadora, com devoção e amor incondicional a Deus e a todos os seres vivos !
Do not want to regret the inevitable but always serve without attachment, without expectation of rewards in this world, liberating love your discipline, with devotion and unconditional love of God and all living beings!

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Adi Shankaracharya
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Brahma satyaṃ jagat mithyā, jīvo brahmaiva nāparah
Brahman is the only truth, the space-temporal world is an illusion, and there is ultimately no difference between Brahman and individual self. (Adi Shankaracharya)
I bow to your lotu's feet!

Guru Brahma, Guru Vishnu, Guru Deva Maheshwara. Guru Sakshath Parambrahma, Tasmai Shri Gurave Namaha. (tr: Guru is the creator Brahma, Guru is the preserver Vishnu, Guru is the destroyer Shiva. Guru is directly the supreme spirit — I offer my salutations to this Guru.) 
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Esta árvore Ashvatha, 
Consistente 
De inquebrantáveis
E múltiplas misérias
Oriundas do nascer,
Do morrer e do sofrer, 
Muda a sua natureza a cada instante,
Como a mágica de um ilusionista:
Águas de uma miragem.
Cidadela flutuante formada
Por nuvens nos céus.



This tree Ashvatha,
Consistent
Of steadfast
And multiple miseries
Originated from birth
Dying and suffering,
Changes its nature at every moment,
As the magic of a magician:
Waters of a mirage.
Floating citadel formed
By clouds in the sky.
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Esta árvore do samsara (existência relativa), 
Cuja natureza é tal qual 
O farfalhar constantes das folhas 
Da figueira indiana
Agitadas pelo vento 
Dos desejos e das atividades, 
Deve ser destruída
Pela arma do desapego
Que é forjada pela realização
Da unidade entre Brahman e Atman,
Conforme ensinado pela Vedanta.


This tree of samsara (relative existence)
Whose nature is such that
The rustle of the leaves contained
Indian fig
Tossed by the wind
The desires and activities,
Must be destroyed
The weapon of detachment
What is forged by the completion
Unity between Brahman and Atman
As taught by Vedanta.
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Adi Shankaracharya


Om Tat Sat Om
jai gurudev

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